Friday, June 16, 2006

Antologi Puisi GKLN: Madrasah Muhasabah


books
Originally uploaded by GKLN.
Promosi pra-penerbitan: Grup Karyawan Luar Negara (GKLN) dalam usaha menerbitkan antologi puisi pertamanya berjudul 'Madrasah Muhasabah'. Antologi puisi 'Madrasah Muhasabah' dijangka terbit menjelang September ini hasil kerjasama GKLN dengan esastera.com. Antologi puisi ini dijangka menampilkan sekitar 150 buah puisi dari 23 orang penulis yang terdiri daripada pelajar-pelajar luar negara. Antaranya ialah dari Ireland (11 penulis), Scotland (seorang penulis), Britain (2 penulis), Jepun (seorang penulis), Australia (seorang penulis), Mesir (seorang penulis), Jordan (seorang penulis), Rusia (seorang penulis), New Zealand (seorang penulis), Morocco (seorang penulis), dan Malaysia (2 orang penulis). Puisi-puisi terdiri dari pelbagai tema termasuklah perjuangan Islam, keamanan sejagat, kritikan sosial, kasih sayang, isu-isu kemasyarakatan, ketuhanan, kekeluargaan, dan sebagainya. Maklumat lanjut akan diumumkan setelah antologi tersebut selesai diterbitkan.


PENGUMUMAN (dari saudara Abadi Sufaat):
Sesiapa yang mempunyai foto-foto masjid (dari Masjid India di Jalan Masjid India hinggalah ke Masjid Jamek Vladivostok) supaya dapatlah hantarkan kepada saya. jangan segan jangan malu.

Foto-foto ini akan saya gunakan untuk merekabentuk muka depan dan muka belakang Antologi Sajak GLKN nanti.

Oh ya, foto-foto tersebut hendaklah yang diambil sendiri, bukannya diambil dari mana-mana sumber lain (internet, buku teks, majalah, tiket bas, resit duit kutu, poskad, manifesto dsb). Ini untuk mengelak dari masalah hakcipta, copyright/copywrong ke apa begitulah al-kisahnya.

Akhirul kalam, foto-foto yang terpilih kita akan acknowledge dalam antologi tersebut... dan kami akan usahakan imbuhannya (insha Allah buku). jika ada kemusykilan bolehlah mengajukan persoalan melalui email, sms/txt mahupun surat.

wassalam.

abadi badri

postscriptum:
hantarkan foto anda ke
email: abadisufaat@yahoo.com
alamat: 380, South Circular Road, Dublin 8, Ireland

No comments: